Tuesday 3 July 2012

HiDayAh@kEbeTuLAn...

Assalamualaikum...
sesiapa pun pasti mengalamai perubahan dalam hidup..begitu juga saya..perubahan terindah yang saya sendiri tak pasti ianya kebetulan atau hidayah dari Allah..walaupun lambat tapi saya tetap bersyukur...
tanpa diduga saya masuk perwakilan pelajar di matrikulasi..sejak itu saya mengenali ramai sahabat-sahabat yang membuatkan saya ingin berubah...
berubah dari segi amalan & penampilan =)
saidinia umar masa jahil, antara org yang paling dahsyat lawan nabi.
takleh dgr nama nabi.
lawan nabi , kata nabi bwk ajaran sesat.
Muhammad bwk ajaran sesat.
siap asah pedang nak tetak kepala nabi saw.

TAPI hanya bila terdengar ayat suci al-quran,surah Taha.
terima hidayah daripada Allah
 hIdAyaH iTu MiLiK ALLAH =)  Dia boleh bagi kat siapa2 je and bila2 masa..




paling saya suka tukar TUDUNG time!..hehe..mula berjinak2 pakai tudung labuh sikit..tapi still biasa..Alhamdulillah,kat Universiti Muslimah Power saya berjaya pakai tudung litup =)
pakaian pun dah labuh2,longgar2..pakai stokin and sarung tangan...Allah...

amalan@ibadah pun mesti secantik penampilan kan..malah harus lebih2 cantik =)
so,saya pun perbaiki lah amalan2 yang mampu..sentiasa mencari ilmu tau!itu yang penting...and i'm working on it...insyaAllah..
paling penting untuk kita2 yang nak or baru nak berubah ni..dekat2kan diri dengan kawan2 yg baik..yang kita yakin dgn berkawan dgn dia,kita lebih dekat dgn Allah..berkawan kerana Allah..so sweet =)

Now i'm 21..starting to feel that this year is my turning point to be a better muslimah (^_^) 
have to put a lot of effort and don't turn back....gear 5 terus..hehe

saya akui saya ada juga melakukan kesalahan walaupun sudah berubah..tak kira besar@kecil..but always muhasabah diri...refleksi diri kita akan apa yg telah kita lakukan..bertaubat..mohon ampun dariNya..

sekarang saya tahu perubahan saya ini adalah hidayah dari Allah yang disalurkan melalui pelbagai kebetulan..
semoga terus istiqamah..Amin 



Assalamualaikum (^_^)

No comments:

Post a Comment