Saturday 29 September 2012

LeMBut hAti...

Assalamualaikum..

Saya berasa amat terkilan dengan orang-orang sekeliling yang sangat susah nak menerima teguran atau nasihat..

"Salmah,pegilah solat zohor..dah lama azan.." tegur Iman.
Salmah senyum je..dan terus leka menonton entah cerita apa..pukul3.45 baru nak solat..Allah..

"Ros, kalau kau pakai tudung mesti cantik kan..aku teringin sangat nak tgk..sebelum aku tutup mata" kata Nia kepada roomatenya, Ros.

"Okey,malam ni set tau kita prank dia..."
Yang lain bersetuju..kecuali Abdul yang tak sedap hati..prank memang tak salah..yang salah kita bazir makanan, bercampur lelaki perempuan, menjerit-jerit..saudara Islam kat palestin,syria,myanmar semua tak cukup makan..
Dalam hati bermonolog.. "Ya Allah, betul ke apa yg kami nak buat ni..kalau Kau murka atau tak redha..Kau lakukanlah sesuatu yg dapat menghalang rancangan ini.."

Anda terfikir tak kenapa Iman, Nia dan Abdul buat macam tu??...semua sebab mereka sayang rakan-rakan mereka..taknak mereka terusan jadi umat Islam yang LEMAH!



Hati mereka keras untuk terima teguran..walaupun dah ada qudwah hasanah@contoh yg baik..tapi still taknak ikut..Ya Allah lembutkanlah hati-hati saudara-saudara ku..berilah hidayah kpd mereka.. ='(

Saya tak rasa bangga awak dengar teguran atau nasihat saya..sebaliknya saya terharu Allah dah beri hidayah pada awak..tandanya Dia sangat sayang awak..tak pernah tinggal awak..jadi awak jangan tinggalkan Dia ye..



Mari sama-sama doakan..InsyaAllah.
Wasalam.

credits to : 
1. https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTmznQK-KdHRSWJUK73BuXuPN5EpfdeSOHUsMF7A9j2I8v3mL9N
2. https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTXSYUXIBNlKDbpQXKTyEVySmCT6ZJW-9qoJhjo6xI9GCfYFmko



No comments:

Post a Comment